maanantai 11. heinäkuuta 2016

Ehkä maailman paras.

DSC_0091
Heissaan, pientä hiljaiseloa havaittavissa. Kaiken tän aikaa oon kuitenki väsäillyt näitä blogi hommia joten, not bad? no en nyt ihan kokoaikaa. Kuitenkin mennäämpä ihan suoraan asiaan. Eilen, lauantaina, oli ihan mielettömän kiva päivä, nimittäin näin mun hyvää ystävää pitkästä aikaa. Tyypit, oottehan te miettinyt noita juttuja mitä puhuin tässä postauksessa? Nimittäin taas kerran nää asiat nous mun kohalla esiin, todella vahvasti. Se, että viettää aikaa ihmisten kanssa, joiden kanssa sun mieli ja koko keho voi hyvin, on todella tärkeää. Huomasin taas, miten hyvä mun on olla ihmisen lähellä, joka välittää, ymmärtää, on kokenu samanlaisia asioita tai vaikka ei olisikaan osaa asettua mun asemaan. kiitos.

DSC_0090
Meidän päivä lähti liikkeelle aamupalalla, kyllä aivan niinkun mun aamut aina lähtee käyntiin, koska aamupala on rakkautta. Mutta ehei, ei ihan normalilla aamupalalla. Lähettiin nimittäin kaeskustaan syömään, aivan parasta. Varmaan moni täällä blogimaailmassa onkin varmaan kuullut tästä kyseisestä kahvilasta jo entuudestaan, mutta nyt munkin on pakko saada hehkuttaa. Käveltiin nimittäin Roots Helsinkiin lauantaina kello 10.04.

DSC_0098
Roots Helsinki on vähän aikaa sitten avattu vegaaninen kahvila, jonka yhteydessä toimii ilmeisesti myös joogastudio. Mun täytyy aloittaa varmaan sisustuksesta sillä sehän me nähtiin ensimmäisenä kun sisään astuttiin. Yksinkertaisesti, todella kaunis. Sisustus oli hyvin pelkistetty, ei yhtään liikaa tai liian vähän mitään. Saattaa kuulostaa aika ällö hehkutukselta mutta mitäpä sitä haukkumaan pakolta, nimittäin ainakaan mä en keksi tosta paikasta negatiivista kommenttia. Kahvilan myyjä oli ystävällinen ja lämminhenkinen ja tuli jotenkin tosi kotoisa olo heti kun tultiin sisään. Listalta löytyy mm. raakaherkkuja, smoothieita, tuorepuristettuja mehuja, lounaaseen sopivia vegaanisia annoksia sekä hieman tuhdimpaa annosta. Mielestäni ei yhtään pahan hintaisia, kun jotkut niistäkin tuppaa aina valittamaan, varsinkin jos puhutaan terveellisyydestä, luomusta tai vegaaniruoasta.

DSC_0100
Meidän aamupala koostui kahdesta eri tuoremehusta (viher, appelsiini-porkkana-inkivääri), tuorepuurosta, joka syötiin puokkiin sekä ehkä maailman parhaimmasta vohveleista, joita koskaan oon syönyt, matcha-vohveleista. Nämäkin siis vegaanisia. Siis aivan tajuttoman hyviä. Olin ensin hieman varauksellinen, että voiko ne tosiaan maistua hyviltä eikä kuivilta plätyiltä mutta heti kun ensimmäisen haarukallisen oli suuhun laittanut niin se oli sitten siinä.
DSC_0106
DSC_0104
Tosiaan, todella vahva suositus. Tonne tulen menevään varmasti monta, monta, monta kertaa. Meidän päivä jatkui kuitenkin. Kierreltiin ympäri helsinkiä, käytiin syömässä, linnanmäellä, kaivopuiston rannassa jätskillä ja illalla vielä käytiin kuvailemassa. Oli kyllä ihan mahti päivä ja kiitos siitä kuuluu rakkaalle ystävälleni. Toivottavasti, teilläkin oli mukava viikonloppu.

Miten te vietitte viikonloppua? ootteko käynyt kyseisessä kahvilassa? mielipiteitä? ihan mitä vaan, kertokaa mitä on sydämmellänne. Olis ihan tosi tosi mukava kuulla.



2 kommenttia:

  1. Näyttääpä herkulliselta, täytynee piipahtaa tuolla joku päivä! Sulla on kauniita kuvia blogissa ja vaikutat muutenkin suloiselta tytöltä! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kata! Niin ihana kuulla tollasia kommentteja kun tää bloggaus on vasta näinki aluillaan, tulee niin hyvä mieli. (vaikkakin oon jo aikasemmin kirjottanut yhtä toista blogia). Jää toki seurailemaan mun meininkiä jos kiinnostaa :-) ja kyllä! Suosittelen todellakin käymään tuolla Rootsissa. Aivan ihana paikka<3 kiitos vielä kovasti!

      Poista