keskiviikko 20. heinäkuuta 2016

Pysähdy tyttö kulta, ennenkun sä oot loppu.

DSC_0887
Tiedättekö sen fiiliksen kun susta tuntuu, että sun täytyy. Täytyy tehdä jotain, olla parempi, elää aktiivisesti, liikkua, menestyä, hoitaa arki, työt, koulu... ja lista vaan jatkuu. Pointtina toi sana täytyy. Kuten tässä tekstissä kirjotinkin, usein ihminen, joka haluaa olla se paras, täydellisyyttä tavoitteleva jää tähän sanaan loukkuun. Jää loukkuun myös siihen oravanpyörään, jossa se täydellisyys ei riitä. Nimittäin perfektionistille edes se kaikista parhain ei kelpaa.
DSC_0879
Mutta kun juttu on näin, että tätä oravanpyörää kukaan ei halua, ei kukaan. Miksi se sitten on niin vaikeaa olla olematta se täydellisyyteen pyrkivä? joku saattaa ajatella. No kuulkaas kun mä kerron.

Se vaan on niin, että siitä ei vaan pääse pois, se oravanpyörä vaan jatkaa matkaansa. Ja no tottakai tähän voi hakea apua, mutta se voi jo olla isomman luokan kynnys perfektionistille. Sillä ethän sä saa olla haavoittuvainen, epäonnistunut tai huono. 
DSC_0898
Tässä tilanteessa, niinkun yleensäkin elämässä, pitäis osata pysähtyä. Kuunnella sitä omaa intuitiota, mitä se haluaa. Ihminen kun on kuitenkin pohjimmiltaan tosi tosi fiksu. Niinkuin Ella on puhunut paljon intuitiosta ja sen kuuntelusta, siitä kuinka tärkeää se on. Sillä se tekee sut onnelliseksi.

Itse henkilökohtaisesti mulle on todella vaikeeta, todella rankan viimevuotisen takia ollut kuunnella mun intuitiota. En vaan pysty antaa ittelleni anteeksi, en osaa olla tarpeeksi armollinen. Enkä tällähetkellä oikeen edes tiedä mitä mä haluan.
Mulla meinas käydä aika huonosti. Ihan vaan sen takia, että en pysähtynyt, kuunnellut itseäni. Suoritin, elin pienessä kuplassa, sillä mun piti olla täydellinen, ja pitäähän mun edelleenkin. Mä kävin todella lähellä sitä, että olisin mennyt sinne mistä ylös en olisi enää päässyt. Poltin itseni loppuun. Tällä hetkellä nyt sitten opetellaan sitä armollisuutta, itsensä hyväksymistä. Etsitään uudelleen sitä omaa intutitiota ja sitä kuka minä olen. Pakko myöntää, että se tuntuu suoraan sanottuna ihan helvetin vaikeelta, varsinkin tässä yhteiskunnassa. Se on vaan niin vaikea sanoa itselleen: sä olet hyvä, sä riität.

Niinkuin Ellakin sanoi, nykymaailma tunkee ihmisten silmien eteen jos jonkimoista referaattia siitä miten sun pitäis olla, ja se on se mikä syö ihmisiä, niiden omaa inspiraatiota, itseajattelua, sitä intuitiota. Sitä mitä sä oikeasti haluat.
DSC_0903
Jos mä yhden asian haluan tässä tekstissä sanoa, niin se on se, että pysähtykää, ennen kun on liian myöhäistä.
Ennen kun sä et enää jaksa.

6 kommenttia:

  1. Sulla on blogissa todella upeita postauksia! :) Sun tekstejä on mukava lukea ja kuvat ovat ihania. Liityin lukijaksi Bloglovinissa. :)

    http://therewillbesunshine-emilia.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos emilia!! niin ihana saada tälläisiä kommentteja, saa niin paljon voimaa ja inspiraatiota jatkaa tätä kirjottamista :) varsinkin kun välillä tuntuu että ihan yksikseni täällä kirjottelen. Käyn todella mielelläni tsekkaamassa sunkin blogin! <3

      Poista
  2. Ihan sattumalta eksyin blogiisi, kun näin jättämäsi kommentin Eevskun blogiin. Ja ihan hyvällä asialla tulin katsomaan, ja nyt on kyllä niin hienoa tekstiä tarjolla. Oikein ilo lukea, kun teksi ja kieli vain soljuu sitä lukiessa. Moniss blogeissa nykyään kirkoitusasu on todella huono eikä kirjoittaja osaa edes perus pilkkujen ja pisteiden paikkoja. Toki ne minultakin joskus unohtuu, muutta kuitenkin.

    Ja herranjestas kun näin että minkä ikäinen oletkaan!! Järkevää, mietteliästä, sisällöikästä ja erittäin laadukasta tekstiä. Hienoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että!! Todella ihana kuulla että mun tekstit nappaa :-) jää toki seurailemaan jos kiinnostaa ! Ja olen luonteeltani ollut aina aika mietteliästä tyyppiä. Kirjoittelen omia ajatuksiani elämästä ja mun omista fiiliksistä, ja etsin samalla vähän omaa paikkaani, aika rankankin viimevuotisen jälkeen. Tälläiset kommentit vaan buustaa mua kirjottamaan lisää, koska on ihana kuulla että ihmisiä kiinnostaa nää asiat. Kiitos vielä todella paljon kommentista ❤️

      Poista
    2. Moikka, kyllä jatka ehdottomasti samaan malliin ja jään seurailemaan tulevia tekstejäsi ;)

      Poista