maanantai 17. lokakuuta 2016

AAMUPALAA ALBERTINKADULLA

DSC_0068
DSC_0063

Aamupalat on ihan parhaita. Mä rakastan sitä kun aamulla aamutouhujen jälkeen saa kipittää keittiöön loihtimaan jotain ihanaa! Napata kulhon astiakaapista, pyöräyttää blenderi käyntiin, ja koristella tuotos ihanilla herkuilla tai paistaa pannulla ihana munakas... lista on loputon. Nimittäin kun mä syön niin mä syön myös silmillä, mä rakastan kaunista ruokaa. Ruokin ruoalla myös mun mieltä, mä jotenkin tunnen mun koko kehossa kun mä herään taas eloon, kun saan tehä ja kokea niitä juttuja, joita mä rakastan. Ja tyypit, tehkää niitä. oikeesti. Ne on ihan älyttömän tärkeitä juttuja.

DSC_0072
DSC_0079
DSC_0060
DSC_0067

Tää breku paikka oli ihan uskomattoman kaunis, niin kuin etukäteen arvelinkin. Juttuhan meni siis niin, että alunperin oli tarkoitus mennä hyvän ystäväni kanssa aamupalalle kyseiseen paikkaan mutta hän estyikin tulemaan. No, mäpä päätin sitten mennä tutkimaan paikan ihan yksin. Ja se oli oikeestaan aika kivaa. Sai istua ihan rauhassa kuuma kuppi kädessä, nauttia ihanasta ruoasta, hyisen syksyisestä ilmasta ja pohtia maailman menoa. Nähtiin sitten vielä myöhemmin kuitenkin ja mentiin ystäväni kanssa lounaalle Rootsiin tsekkaamaan uudistunutta listaa. Valittiin ihanat salaatit ja raakakakkupalat. namnamnam...

DSC_0087

Kuten arvata saattaakin, olisi toisen kahvilasuosituksen aika. Cafe Kuuma sijaitsee Helsingissä Albertinkatu 6:ssa. Olin paikalla jo vähän vaille avaamisaikaa, ja ilmeisesti yksi nuori pariskuntakin odotteli sisäänpääsyä. No, sitten ihana kahvilatyöntekijä tulikin vihdoin avaaman oven ja toivotti tervetulleeksi. Ja tervetulleelta olo tuntuikin. Kuumassa oli muutamia aamupalavaihtoehtoja joista valitsin tämän: Smoothiebowlin, avocadoleivän, omenamehun sekä kuumaksi juomaksi chai-latten. Vaihtoehtona oli mielestäni myös croisantti sekä turkkilainenjogurtti granolalla ja vihermehu sekä kahvi tai tee.

Kahvilassa työskenteli kaksi nuorta naista sekä yksi hieman vanhempi, kaikki aivan ihanan oloisia. Olo tuntui heti sisään astuessa todella kotoisalta. Näissä paikoissa rakastankin sitä kotoisuutta. Sitä kun tuntee itsensä tervetulleeksi sellaisena kun on, eikä tarvitse olla mitään tai minkäänlainen, vaan ihan oma itsensä. Jotenkin se työntekijöiden kohtelu asiakkaita kohtaan on näissä paikoissa ollut aivan oma laatuista. Tuntuu, että he aidosti haluavat tarjoilla ja auttaa asiakkaita, ja tuntuu että he ottavat jokaisen asiakkaan omana yksilönä. Heistä oikein huokuu se miten heitä inspiroi ja miten he rakastavat omaa työtään.

Mulle tuli jotenkin todella ihana fiilis, siellä istuessa ja katsellessa ja kuunnellessa työntekijöiden hymyileviä kasvoja sekä nauruja. Se pisti ajatukset miettimään, mitä itse haluaa. Mitä mä haluan tulevaisuudelta? Ja jos yhden asian oon pohtimisteni jälkeen saanut selville niin ainakin sen, että mä haluan tehdä työkseni (ja elämässä muutenkin tottakai) niitä asioita mitä mä rakastan.

DSC_0085
DSC_0083
DSC_0074
Hei ja jos teitä kiinnostaa tälläset suosituspostaukset niin kommentoikaa ihmeessä mitä pidätte tälläsistä! ja kans jos tulee postaus ideoita tai jotain aiheita mistä haluisitte mun puhuvan tai kuulla mun mielipiteen niin saa ehdotella toki! Tai jos tulee ihan mitä vaan, saa tulla avautumaan <3

Pus,

- Jemina

4 kommenttia:

  1. Meikä veti tänään saman aamupalan ja arvaa mitä - istuttiin Ellan kanssa samassa pöydässä, missä säki hihi:')
    Toi on niin paras paikka<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! te ihanat<3
      Snäpin puolella huomasin myös, että sattumoisin seurananne oli myös samainen koira(superdupersöpö), jonka mäkin tapasin! Ja niin on, yks ihanimmista kahviloista ikinä<3

      ps. satutko tietämään mitä toi valkonen on ton avocadoleivän päällä?:o jäin nimittäin miettimään sitä...

      pus<3

      Poista
  2. Oon ihan samaa mieltä aamupalasta siun kanssa, ja myös tuosta, että kaunis ruoka on ihan tosi ihana juttu! Ja tuo annos näyttää ihan tajuttoman hyvältä <3

    http://j-doitforyourself.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Ja siltä se maistukin!❤️ Meen chekkilee sunkin blogia! Mun blogi löytyy kans facebookista (woundedlaugh) jos haluut käydä tykkäilemässä ja mun kirjotukset kiinnostaa! Ihanaa päivää sulle ❤️

      Poista