sunnuntai 4. joulukuuta 2016

ILMAN SITÄ, MEIDÄN MIELI VOI SAIRASTUA

DSC_0960 Tällä hetkellä makoilen junan hytissä kirjoittamassa tätä tekstiä. Ollaan siis tulossa kotiin, vihdoin. Kokonaisuudessaan matka meni hyvin ja oli ihanaa vaan olla välillä tekemättä mitään, miettimättä tehtäviä asioita, koulujuttuja, oikeastaan mitään mitä "pitäisi" tehdä. Loppuviikosta käytiin Levin puolella kaupoissa ja uimassa ja viimeisen kerran vielä laskettelemassa Ylläksen puolella. Muutama päivä pyhitettiin myös shoppailulle, käytiin mm. ruotsin puolella Ica Lahtiksessa (ruotsin puolella oleva kauppa, samantapainen kun suomen tokmanni. Sieltä hamstrasin muuten paljon kaikkea mielenkiintoista, lähinnä ruokaan liittyen.

Jos teitä kiinnostaa voisin kotiin päästyäni niitä esitellä postauksen muodossa, heittäkää kommenttiin mikäli sellainen postaus olisi toiveissa ! Muutenkin olis ihana kuulla teiltä ehdotuksia postauksiin. Haluaisitteko jostain tietytä aiheesta kuulla lisää? mun elämästä? musta? mun liikkumisesta? mun suhteesta ruokaan? ihan mitä vaan, saa ehdotella tai tulla juttelemaan ihan mistä vaan! DSC_0968 Eilen käytiin Äkäslompolon puolella Mailanputiikissa, Jounin kaupalla ja sellasessa valokuva näyttelyssä missä oli mm. 2015 vuoden parhaimmat luontokuvat esillä ja pienemmille lapsille muuta kivaa. Pysähdyttiin matkalla myös yhdelle näköalapaikalle ja voi että, mä olen sanaton. Miten luonto voi olla niin kaunis. DSC_0970 DSC_0972 Edes valokuvat ei voi kuvailla sitä miltä se omin silmin katsottuna näyttää. En ole ehkä mitään niin kaunista maisemaa nähnyt. Kun katsoin pitkälle horisonttiin mun olis tehnyt niin mieli jäädä siihen, vaan tuijottamaan. Se hiljaisuus, vain suusta tulevan hengityksen höyryn suhina. Otin tästä muutamat kuvat, niin saatte jotain osviittaa miltä tämä näytti.
DSC_0977 Mä olen niin helpottunut kuitenkin kotiin paluusta. On ihanaa päästä vihdoin kotiin. Vaikka tälläiset reissut on aina kivoja, mä oon ihmisenä niin aktiivinen, että mun on pakko päästä liikkumaan, tekemään asioita. Ja mä myönnän, olen todella huono olemaan tekemättä mitään. Vaikka niitä päiviä mun pitäis antaa paljon enemmän itselleni. Olla itselleni armollinen ja antaa mun kropan ja mielen levätä. Mun pitäisi osata pysähtyä ja kuunnella itseäni paremmin: mitä mä haluan, kaipaako kroppa lepoa? Pysyykö mieli perässä? Nyt kuitenkin kun ollaan jo viikonverran oltu aikalailla iisisti, niin alkaa pikku hiljaa kroppa sekä mieli kaipaamaan sitä tekemistä ja menemistä. Siksi on myös helpotus päästä kotiin. DSC_0981 Varmasti jokainen tietää sen tunteen, kun pääsee vihdoin kotiin, nukkumaan omaan sänkyyn, elämään niitä arjen rutiineja. Mä näen että melkein kaikella on hyvät ja huonot puolet: niin myös niillä rutiineilla. Ne pitävät elämää järjestyksessa mutta niistä täytyy myös osata päästää irti edes hetkeksi: se on juurikin osa sitä tasapainoa. Sitä tasapainoa, joka pitää meidät koossa. Ilman sitä, meidän mieli voi sairastua, pahasti.

6 kommenttia:

  1. Ihania noi kuvat! Ja kiva postaus taas. Ja joo tee ihmeessä sellanen ostostenesittely postaus!
    Oot ihana Jemina. <3 Hyvää itsenäisyyspäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana! 💗 Ehkä mä voisin tehdä! Sitä samaa sinne 💕

      Poista
  2. Millä kameralla ja objektiivilla sä kuvaat, koska noi sun kuvat on niin upeita! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on tällähetkellä Nikon D3100, objektiiveina on 18-55 ja se seuraava oliko se nyt sitten 55-200. Ja voi kiitos paljon ihana! Toivottavasti jäät tänne ❤️

      Poista
  3. Ihania kuvia, ja huippuihana blogi!! Jään innolla seurailemaan ja odottamaan tulevaa. :)

    www.tiiaemilia.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii sinäkin ihanuus ! kiva että eksyit tänne <3 Meen kurkkaamaan sunkin blogin! <3

      pus<3

      Poista