torstai 5. tammikuuta 2017

HERKUT MUSTIKKA-KOOKOS MUFFINSSIT (G, M) / VIDEO

DSC_1603 Mulla on jo pitkään ollu mietinnässä uusi video. Oon pohtinut myday tyyppistä videota tai sitten niin kun edellinenkin video oli reseptivideo. Päädyin kuitenkin toteuttamaan tämän jälkimmäisen, ruoan rakastaja kun olen... Tästä vähän vihlailinkin jo etukäteen snapchatissäni(jeminaneaa). Muutenkin kannattaa addailla mua snapin puolella, mikäli kiinnostaa mun arkiset touhut ja mm mun päivän syömiset.

Kertokaa ihmeessä erilaisia videoehdotuksia, mitä tulee mieleen! Oon nimittäin tykästynyt näihin viedoiden kuvaamisiin ihan tosissani. En tiedä miksi mutta saan ihan suunnatonta iloa siitä jos videon leikkaus onnistuu hyvin tai musiikki sopii täysin nappiin itse videon kanssa! joten mielelläni näitä siis kuvailen, jos teitä kiinnostaa :) DSC_1596 DSC_1613 Jos nyt mennään kuitenkin takaisin tämän uusimman videon aiheeseen. Pyörittelin päässä monenlaisia reseptejä, mitä oon jo useampaan otteeseen halunnut kokeilla ja lopulta päädyin näihin: ihan laittoman hyviin, suussa sulaviin muffinsseihin. Löysin reseptin jo aikoja sitten Tuulian blogista, missä on muutenkin aivan ihania reseptejä! niitä tulen todennäköisesti jatkossakin toteuttamaan paljon.

Samaan aikoihin mulla oli kuitenkin myös lounas aika, joten päätinpä sitten kuvata senkin teille, nimittäin sen reseptin sain myös samaisesta blogista. Se video siis ainakin vielä tulossa, toivottavasti tässä ihan lähiaikoina mikäli sen saan editoitua valmiiksi. Muutenkin olis mukava jakaa teille myös ihan mun arkipäiväsiä safkoja vaikka ihan tuben puolella, nimittäin ne on yleensä todella yksinkertasia ja helppoja tehdä. DSC_1628 DSC_1631
Moneen otteeseen kun olen maininnut niin rakastan toteuttaa näitä terveellisempiä vaihtoehtoja ja maistella niitä! Oma vatsani on sen verran herkkä että jooo kyllä se jonkun verran "normi" herkkuja kestää ja niistä tykkäänkin usein  mutta kun on totuttanut itsensä ehkä hieman terveellisempiin vaihtoehtoihin niin kyllä se vatsakin siitä rupeaa ilmoittelemaan. En kuitenkaan nykyään tästä ota mitään stressiä, huono olo lähtee kuitenkin arjen palattua tiehensä.

Hyvänä esimerkkinä täytyy sanoa näistä: usein en välitä muffinsseista ne on mulle yleensä ollut jotenkin liian kuivia, enkä muutenkaan ole oikein tykännyt niistä, ne ei ole ollut se mun juttu. Mutta nyt tämän reseptin kokeiltuani täytyy kyllä sanoa että nam. Todella nam. DSC_1659 DSC_1656 DSC_1658 En sen enempää ala jaarittelemaan tai selittelemään reseptistä, mutta muutaman huomion ja vinkin sanon:

1. Tarkista, että uunisi on tarpeeksi kuuma, äläkä ota muffinsseja pois uunista ennenkun ne näyttävät ja tuntuvat valmiilta, tuo 25-30 min voi siis ylittyä hieman


2. Katso myös ettet tee taikinasta liian nestemäistä. Säädä siis nesteen määrää hieman pienemmäksi tai lisää vastaavasti jauhoja hieman lisää.

3. Kun sekoitat mustikat joukkoon, varmista että ne ovat jäisiä ja sekoita varovasti, tässäkin kannattaa ehkä laittaa hieman vähemmän mitä itse laitoin, ettei taikinasta tule liian nestemäistä. Mahdollisesti kannattaa laittaa ehkä toinen kananmuna ja lisätä jauhoja.

4. Huom muista maistaa taikinaa, ihan must.

5. Anna herkkujen jäähtyä ja jähmettyä tai ole kärsimätön ja syö heti kun ne uunista saapuvat.

Nauti hunajan, mustikoiden tai vaikka kookoskermavaahdon/jugurtin kanssa ❤ 
Here you go!


ps. Jos mun videot kiinnostelee niin muista tilata mun kanava niin pääset näkemään heti tulleet uusimmat videot, mun muut somet: 

SC: jeminaneaa
Contact: jemina.virkkula@gmail.com

2 kommenttia:

  1. Näyttääpä hyvältä!

    www.tiiaemilia.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos tiia! sullakin on niin suloinen blogi <3

      Poista