lauantai 4. helmikuuta 2017

#1 VÄLIPALAVINKKI 2X: CHIA- JA TUOREPUURO

Heippa! 

Niinkuin viimepostauksessa lupailinkin, tänään oon jakamassa täällä teille muutamia välipala/iltapala/aamupala vinkkejä! Ajattelin aloittaa pienimuotoisen sarjan näiden välipalojen osalta sillä oon ihan rakastunut välipaloihin. 

DSC_1832 Mä on ihan pienestä pitäen syönyt välipaloja ja varsinkin kun urheiluharrastus on pyörinyt messissä ihan sieltä taaperosta asti niin välipalat on tullut enemmän kun tarpeen. Jotkun ei syö ollenkaan välipaloja ja suosii enemmän esimerkiksi "kunnon" ruokien syömistä, mutta nämä asiat on hyvin yksilöllisiä, ihan halusta ja tarpeesta kiinni. Mulle näiden välipalojen teko on ihan henkinen juttukin ja varmaan snäpchatin puolella huomaakin että niitä tulee väsäiltyä päivänmittaan (jeminaneaa)

DSC_1769 Mulle toimii se että syön monta kertaa päivässä normaalin kokoisia annoksia, niin ei myöskään tarvitse ruokaa ihan kaksin käsin välttämättä mättää lautaselle(vaikka sitä teenkin silti, heh.). Itsekkin kyllä koen että kuitenkin kunnon lämpimiä ruokia on hyvä syödä päivässä ja panostan kyllä myös todellakin lämpimien ja isompien ruoka-annosten syömiseen. Ajan mittaan oon kyllä huomannut että mun kroppa sitä energiaa kyllä tarvitsee ja paljon... 

DSC_1842 Mutta tosiaan, tässä sarjassa esittelen aina muutaman välipalavinkin per postaus, ja tälläkertaa vuorossa on ihanan ihanat puurot, kyllä, toimii aina. Näistäkin on niin paljon erilaisia variaatioita että täytyy varmaan myöhemmin tehdä niistä postaus, tässä kuitenkin ihan perus ohjeet!

TUOREPUURO
DSC_1838
n. 1dl kaurahiutaleita
1dl kasvipohjaista maitoa(tai muuta nestettä)
n. 0,5dl soijajugurttia (tai muuta jugurttia)
(1rkl vanilja proteiinijauhetta halutessasi, ei pakollinen)
kardemummaa 
ripaus suolaa
hunajaa

Kaikki ainekset sekasin ja jääkaappiin jähmettymään, anna olla yön yli tai nautiskele heti marjojen, hedelmien, maapähkinävoin, siemenien, pähkinöiden tai vaikkapa hillon kanssa !
DSC_1837

CHIAPUURO
DSC_1770
n. 1,5dl chiansiemeniä
1 dl kasvipohjaista maitoa (tai muuta nestettä)
n. 1-1,5dl soijajugurttia (tai muuta jugurttia) 
(1rkl proteiinijauhetta halutessasi)
kardemummaa
ripaus suolaa
hunajaa

Kaikki sekaisin, ja jääkaappiin jähmettymään. Kun chiasiemenet ovat turvonneet, puuro on valmista! Parhaimman maun saa kun jaksaa odottaa yönyli, jotta maut ehtivät sekoittumaan kunnolla! Tarjoile marjojen, pähkinöiden tai muiden herkkujen kera!
DSC_1788

Ihanaa viikonloppua tyypit!

4 kommenttia:

  1. Ihanan näköisiä! Kokeilen ehdottomasti 😊 ja upeesti muokatut kuvat!!❤❤

    VastaaPoista
  2. Tuorepuurot on kans mun lemppareita <3 Otin taas chiat käyttöön pitkästä aikaa, maha kiittää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo!! tuorepuurot on niiiin nameja <3 ja hei hyvä homma ! chia tekee vatsalle kyllä hyvää! :)

      Poista